Pályázat azonosító száma: TÁMOP - 3.3.14.B-14/1 -2014-0040
Pályázat címe: Dr. Jósa István Általános Iskola nemzetközi testvériskolai kapcsolatainak kialakítása |
|
|
A kidolgozott pályázati program célja a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció, stb.) fejlesztése, ismeretanyaguk bővítése. A projekt alapvető témája a kulturális és társadalmi integráció, az egyén és a közösség viszonya, a tudás és tehetség alapú érvényesülés. A programok, foglalkozások témáinak összeállításakor figyelembe vettük a tanulók kompetenciáinak fejlesztését: hatékony, önálló tanulás, anyanyelvi kommunikáció, esztétikai-művészeti tudatosság, kifejezőkészség, digitális kompetencia, szociális és állampolgári kompetencia, matematikai kompetencia. Fontosnak tartottuk, hogy a programban részt vevő tanulók megismerjék testvériskolánk földrajzi környezetét – Erdélyt, ezért több órán keresztül foglakoztunk a témával. A programsorozat mellett egy személyes találkozó és egy közös nyári tábor vár a bevont tanulókra és pedagógusokra.
A gyermekek kompetenciáinak fejlesztésén túl olyan nemzetközi kapcsolatok kialakítását ösztönzi a projekt, amelynek keretében lehetőség nyílik az oktatás, nevelés különböző területein, így a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatásával, nevelésével kapcsolatosan szerzett tapasztalatok és jó gyakorlatok megosztására. Ezen túlmenően a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak lehetőségük nyílik nyelvtudásuk fejlesztésére, az idegen környezetben való eligazodás kipróbálására, az idegen környezetben való helytállás erősítésére, és a választott partnerország kultúrájának közvetlen megismerésére. Szakmai programunkat úgy alakítottuk, ill. dolgoztuk ki a programot megvalósító szakemberekkel, hogy azok ugyanazon témakör mellett egymásra épüljenek mindkét iskolában. Így átfogó és célirányos, a tanulókat érintő közösségi programsorozatot sikerül közösen kialakítanunk, amelynek megvalósítása alatt konkrét összehasonlítási pontok adódnak az eredményességet illetően, hiszen a két partnerintézmény programja azonos alapokon nyugszik.
Pályázatunk lehetőséget ad arra, hogy résztvevő a tanulók és pedagógusaik a sajátjuktól eltérő szokásrendszerű, élethelyzetű társakkal kerüljenek együttműködő kapcsolatba, ezáltal a tanulók kompetenciái, köztük a szociális kompetenciái fejlődjenek. Bízunk benne, hogy mindez hozzájárul(hat) a tanulmányi eredményeik és iskolai eredményességük javulásához, társaikhoz (a közösséghez) való kapcsolatuk fejlődéséhez.
A projekt elemei: